Βιβλικές Mελέτες σε Video
Εδώ θα βρείτε τις Βιβλικές μελέτες σε video από τα διαδικτυακά μας προγράμματα που πραγματοποιούνται κάθε Τετάρτη στις 8 μ.μ.
active
Χάρης Νταγκουνάκης Τετάρτη 6/8/2022, 12. Ο Πιστός και ο Αόρατος Πνευματικός Κόσμος Ανάγν: Εφ.6:10-24
Τελειώνοντας την Επιστολή του ο απόστολος Παύλος μάς προσγειώνει από ...
Τελειώνοντας την Επιστολή του ο απόστολος Παύλος μάς προσγειώνει από τα μεγάλα σχέδια και τις προοπτικές του Θεού για τη Νέα Κοινωνία, που είναι η εκκλησία του, πίσω στην πραγματικότητα, ...η οποία δεν φαίνεται καθόλου λαμπερή. Είναι μια ατμόσφαιρα εδώ στον κόσμο πολέμου, ετοιμότητας, προετοιμασίας, εξοπλισμού, αντιπαλότητας, πονηρών δυνάμεων οι οποίες είναι έτοιμες να καταστρέψουν όλο το προηγούμενο έργο του Θεού που είδαμε. Αυτόν τον εχθρό καλούμαστε τώρα να πολεμήσουμε. Αλλά για να τον πολεμήσουμε πρέπει πρώτα να τον γνωρίσουμε.
1. Έτσι, στην τελευταία μας αυτή μελέτη θα δούμε:
2. Ποιος είναι ο Εχθρός μας (6:10-11).
3.Ποιες είναι οι «αρχές και οι εξουσίες» (6:12).
4. Ποια είναι η Πανοπλία που μας χαρίζει ο Θεός γι’ αυτό τον αγώνα (6:13-20).[+] Περισσότερα
1. Έτσι, στην τελευταία μας αυτή μελέτη θα δούμε:
2. Ποιος είναι ο Εχθρός μας (6:10-11).
3.Ποιες είναι οι «αρχές και οι εξουσίες» (6:12).
4. Ποια είναι η Πανοπλία που μας χαρίζει ο Θεός γι’ αυτό τον αγώνα (6:13-20).[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης 25/5/2022, Τετάρτη , 11. -Παιδιά-Γονείς, Δούλοι-Κύριοι, Ανάγν: Εφεσίους 6:1-9
Στην περασμένη βιβλική μελέτη μας ξεκινήσαμε μια τέταρτη και τελευταία ...
Στην περασμένη βιβλική μελέτη μας ξεκινήσαμε μια τέταρτη και τελευταία Ομάδα θεμάτων της Επιστολής μας, με τίτλο «Νέες Σχέσεις» που δημιουργούνται στην Κοινωνία του Θεού, και σαν πρώτη απ’ αυτές ...είδαμε τη σχέση μεταξύ των συζύγων, ανδρών και γυναικών.Σήμερα ερχόμαστε με βάση το κείμενό μας να δούμε δύο νέα ζευγάρια σχέσεων: αυτή μεταξύ Γονέων και Παιδιών, κι εκείνη μεταξύ Κυρίων και Δούλων. Λόγω του όγκου των ερμηνευτικών πληροφοριών, θα περιοριστούμε στα βασικά, και θα συστήσουμε την παραπέρα μελέτη για όσους ενδιαφέρονται, στο βιβλίο του JohnStott Το Μήνυμα της Προς Εφεσίους Επιστολής, εκδ. «Ο Λόγος», σελ. 34
Σε αυτή τη μελέτη θα δούμε
1. Το καθήκον των Παιδιών (6:1-3).
2. Το καθήκον των Γονέων (6:4).
3. Το καθήκον των Δούλων (6:5-8).
4. Το καθήκον των Κυρίων (6:9).[+] Περισσότερα
Σε αυτή τη μελέτη θα δούμε
1. Το καθήκον των Παιδιών (6:1-3).
2. Το καθήκον των Γονέων (6:4).
3. Το καθήκον των Δούλων (6:5-8).
4. Το καθήκον των Κυρίων (6:9).[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης, Τετάρτη 11/5/2022. 10. Σύζυγοι: Άνδρες και Γυναίκες, Ανάγνωσμα: Εφεσίους 5:21-33
Σήμερα συνεχίζουμε με την τελευταία Ομάδα θεμάτων, με την οποία ...
Σήμερα συνεχίζουμε με την τελευταία Ομάδα θεμάτων, με την οποία κλείνει ο Παύλος την Επιστολή του, και είναι οι Νέες Σχέσεις μέσα στην Κοινωνία του Θεού και πώς αυτές ρυθμίζονται ...κατά τον Λόγο του Θεού. Στις νέες αυτές σχέσεις δημιουργούνται ευθύνες για τους πιστούς, οι οποίες αφορούν τη ζωή στο σπίτι και την εργασία, από τη μια μεριά, και τον πνευματικό πόλεμο που αντιμετωπίζουμε ως πιστοί από την άλλη, για τον οποίο ο Θεός μάς προσφέρει την πανοπλία του.
Παρατηρούμε εδώ πως ο Παύλος δεν αρκείται μόνο σε θεωρητικές τοποθετήσεις για τη νέα κοινότητα του Θεού αλλά εξηγεί και τις πρακτικές προεκτάσεις που ακουμπούν τις κάθε είδους σχέσεις μεταξύ των μελών αυτής της νέας κοινότητας του Θεού, δηλαδή των πιστών –που είναι και τα μέλη της εκκλησίας του.
1. Οι Άντρες
2. Οι Γυναίκες[+] Περισσότερα
Παρατηρούμε εδώ πως ο Παύλος δεν αρκείται μόνο σε θεωρητικές τοποθετήσεις για τη νέα κοινότητα του Θεού αλλά εξηγεί και τις πρακτικές προεκτάσεις που ακουμπούν τις κάθε είδους σχέσεις μεταξύ των μελών αυτής της νέας κοινότητας του Θεού, δηλαδή των πιστών –που είναι και τα μέλη της εκκλησίας του.
1. Οι Άντρες
2. Οι Γυναίκες[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης, Τετάρτη 27/4/22, 9. Μερικά επιπλέον Κίνητρα Αγιότητας, Ανάγνωσμα: Εφεσ. 5:5-21
Στην σημερινή μελέτη μας ερχόμαστε να δούμε μια τρίτη ομάδα σκέψεων ...
Στην σημερινή μελέτη μας ερχόμαστε να δούμε μια τρίτη ομάδα σκέψεων και διδαχών του αποστόλου Παύλου, με ειδικότερο τίτλο «Μερικά επιπλέον Κίνητρα Αγιότητας», που μας δίνονται για να αναδειχθούμε ως ...εκκλησία σε μια άγια κοινότητα.
Τα Κίνητρα αυτά είναι τέσσερα και αναπτύσσονται στην περικοπή που διαβάζουμε:
(1) Η Στάση του Θεού απέναντι στην αμαρτία∙
(2) το αμαρτωλό Παρελθόν μας∙
(3) η Σοφία που μας διέπει ως χριστιανούς∙
(4) η Πλήρωσή μας με το Άγιο Πνεύμα.[+] Περισσότερα
Τα Κίνητρα αυτά είναι τέσσερα και αναπτύσσονται στην περικοπή που διαβάζουμε:
(1) Η Στάση του Θεού απέναντι στην αμαρτία∙
(2) το αμαρτωλό Παρελθόν μας∙
(3) η Σοφία που μας διέπει ως χριστιανούς∙
(4) η Πλήρωσή μας με το Άγιο Πνεύμα.[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης, Τετάρτη 13/4/2022, ,8. Το Νέο Ένδυμα, Ανάγν.Εφεσίους 4:17–5:4
Σήμερα ερχόμαστε να δούμε το δεύτερο θέμα, με τίτλο: «Το Νέο Ένδυμα» ...
Σήμερα ερχόμαστε να δούμε το δεύτερο θέμα, με τίτλο: «Το Νέο Ένδυμα» (4:17–5:4). Καθώς έχουμε κληθεί να είμαστε ένας ενιαίος λαός, πρέπει να καλλιεργήσουμε την Ενότητα. Και καθώς έχουμε κληθεί ...να είμαστε άγιος λαός, πρέπει να καλλιεργήσουμε την Αγνότητα.
Ενότητα και Αγνότητα είναι δύο αναπόσπαστα χαρακτηριστικά του λαού του Θεού.
Η μέθοδος του Παύλου στον χειρισμό του θέματός του είναι: Ξεκινάει πρώτα με τη δογματική βάση της νέας ζωής (4:17-24)∙ και μετά προχωρεί στην πρακτική εκδήλωσή της στην καθημερινή συμπεριφορά (4:25 –5:4).[+] Περισσότερα
Ενότητα και Αγνότητα είναι δύο αναπόσπαστα χαρακτηριστικά του λαού του Θεού.
Η μέθοδος του Παύλου στον χειρισμό του θέματός του είναι: Ξεκινάει πρώτα με τη δογματική βάση της νέας ζωής (4:17-24)∙ και μετά προχωρεί στην πρακτική εκδήλωσή της στην καθημερινή συμπεριφορά (4:25 –5:4).[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης, Τετάρτη, 30/3/2022, 7. Ενότητα και Ποικιλομορφία. Ανάγνωσμα: Εφεσίους 4:1-16
Στα τρία προηγούμενα κεφάλαια ο Παύλος μας μίλησε για το μεγάλο του ...
Στα τρία προηγούμενα κεφάλαια ο Παύλος μας μίλησε για το μεγάλο του όραμα:
• μια «αλλοτριωμένη» ανθρωπότητα να συμφιλιώνεται,
• μια διχασμένη ανθρωπότητα να ενώνεται,
• μια νέα ανθρωπότητα να δημιουργείται. ...
Ξεκινώντας το 4ο κεφάλαιό του, παρακαλεί τους πιστούς να ζουν με τρόπο αντάξιο εκείνου που τους κάλεσε στη νέα ζωή. Η θεϊκή κλήση μας προσδιορίζει το πώς πρέπει να είναι η νέα ζωή μας. Η ενότητα και η καθαρότητα είναι τα 2 βασικά χαρακτηριστικά ενός περπατήματος αντάξιου της θεϊκής κλήσης της εκκλησίας.
Έτσι κι εμείς, μαζί με τον απόστολο, θ’ ασχοληθούμε:
• με την Ενότητα της εκκλησίας στα εδ. 4:1-16 (στην παρούσα μελέτη μας), και
• με την Καθαρότητα της εκκλησίας στα εδ. 4:17–5:21 (στην επόμενη).
Σχετικά με την Ενότητα που ο Θεός θέλει να υπάρχει στη νέα κοινωνία του, ο Παύλος αναλύει τέσσερις αλήθειες:
1. Η Ενότητα της Αγάπης
2. Η Ενότητα του Πνεύματος
3. Η ενότητα των Χαρισμάτων
4. Η Ενότητα της Πίστεως[+] Περισσότερα
• μια «αλλοτριωμένη» ανθρωπότητα να συμφιλιώνεται,
• μια διχασμένη ανθρωπότητα να ενώνεται,
• μια νέα ανθρωπότητα να δημιουργείται. ...
Ξεκινώντας το 4ο κεφάλαιό του, παρακαλεί τους πιστούς να ζουν με τρόπο αντάξιο εκείνου που τους κάλεσε στη νέα ζωή. Η θεϊκή κλήση μας προσδιορίζει το πώς πρέπει να είναι η νέα ζωή μας. Η ενότητα και η καθαρότητα είναι τα 2 βασικά χαρακτηριστικά ενός περπατήματος αντάξιου της θεϊκής κλήσης της εκκλησίας.
Έτσι κι εμείς, μαζί με τον απόστολο, θ’ ασχοληθούμε:
• με την Ενότητα της εκκλησίας στα εδ. 4:1-16 (στην παρούσα μελέτη μας), και
• με την Καθαρότητα της εκκλησίας στα εδ. 4:17–5:21 (στην επόμενη).
Σχετικά με την Ενότητα που ο Θεός θέλει να υπάρχει στη νέα κοινωνία του, ο Παύλος αναλύει τέσσερις αλήθειες:
1. Η Ενότητα της Αγάπης
2. Η Ενότητα του Πνεύματος
3. Η ενότητα των Χαρισμάτων
4. Η Ενότητα της Πίστεως[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης, Τετάρτη 16/3/2022, 6. Το Μυστήριο του Χριστού, Ανάγνωσμα: Εφεσίους 3:1-21
Μετά το μεγάλο έργο του Χριστού, το οποίο ήταν η καταστροφή του ...
Μετά το μεγάλο έργο του Χριστού, το οποίο ήταν η καταστροφή του τείχους, που χώριζε τους Εθνικούς από τους Ιουδαίους, και η συμφιλίωση όλων μεταξύ τους και με τον Θεό, ...ο Παύλος τώρα στρέφει τον προβολέα από τους αναγνώστες του στον εαυτό του: «Εγώ, ο Παύλος, ο φυλακισμένος του Ιησού Χριστού, προσεύχομαι για σας τους εθνικούς» (εδ. 1). Αν ανατρέξουμε στην πρόσφατη διαδρομή του αποστόλου, ο λόγος για τον οποίο βρίσκεται τώρα στη φυλακή είναι ακριβώς η φανατική εναντίωση των Ιουδαίων προς την αποστολή του προς τους εθνικούς. Ποιος ήταν ο ρόλος του Παύλου σε όλο αυτό; Ήταν δύο προνόμια που του έδωσε ο Θεός μέσα στη μεγάλη χάρη του:
1. Η θεϊκή αποκάλυψη του Μυστηρίου του Χριστού (3:1-6), και
2. Η θεϊκή αποστολή που του ανατέθηκε να διδάξει στους άλλους το ευαγγέλιο (3:7-13).
Τέλος, θα δούμε μια πολύ σπουδαία προσευχή που κάνει ο Παύλος για την Εκκλησία του Χριστού –και για μας σήμερα (3:14-21).[+] Περισσότερα
1. Η θεϊκή αποκάλυψη του Μυστηρίου του Χριστού (3:1-6), και
2. Η θεϊκή αποστολή που του ανατέθηκε να διδάξει στους άλλους το ευαγγέλιο (3:7-13).
Τέλος, θα δούμε μια πολύ σπουδαία προσευχή που κάνει ο Παύλος για την Εκκλησία του Χριστού –και για μας σήμερα (3:14-21).[+] Περισσότερα

active
ΧΑΡΗΣ ΝΤΑΓΚΟΥΝΑΚΗΣ, ΤΕΤΑΡΤΗ 2/3/22, 5. Η Νέα Ανθρωπότητα, Ανάγνωσμα: Εφεσίους 2:11-22
Σήμερα μπαίνουμε στο Δεύτερο Τμήμα της Επιστολής (2:11–3:21) που ...
Σήμερα μπαίνουμε στο Δεύτερο Τμήμα της Επιστολής (2:11–3:21) που τιτλοφορείται Η ΝΕΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ και περιλαμβάνει δύο ειδικότερα θέματα: τη «Νέα Ανθρωπότητα» (2:11-22), που θα δούμε ευθύς αμέσως, και «το Μυστήριο ...της Εκκλησίας» (3:1-21).
Η ιδέα που κυριαρχεί στα πρώτα δύο εδάφια της περικοπής μας (11-12), τόσο σαν έννοια όσο και σαν όρος, είναι η ιδέα της αλλοτρίωσης ή απαλλοτρίωσης. Ο Παύλος γράφει στους πιστούς της Εφέσου ότι κάποτε ήταν ἀπηλλοτριωμένοι από τον λαό του Θεού, που ώς τότε ήταν ο Ισραήλ. Η Επιστολή προς Εφεσίους έχει αναφορές σε δύο μορφές αλλοτρίωσης: η μία είναι εδώ, στο εδ. 12, («αποκλεισμένοι από την κοινότητα του λαού του Θεού») και η άλλη βρίσκεται στο 4:18 (οι ειδωλολάτρες «έχουν αποξενωθεί από τη ζωή που δίνει ο Θεός»). Η αποκατάσταση αυτής της διπλής αλλοτρίωσης του ανθρώπου είναι το θέμα του 2ου κεφαλαίου της προς Εφεσίους.[+] Περισσότερα
Η ιδέα που κυριαρχεί στα πρώτα δύο εδάφια της περικοπής μας (11-12), τόσο σαν έννοια όσο και σαν όρος, είναι η ιδέα της αλλοτρίωσης ή απαλλοτρίωσης. Ο Παύλος γράφει στους πιστούς της Εφέσου ότι κάποτε ήταν ἀπηλλοτριωμένοι από τον λαό του Θεού, που ώς τότε ήταν ο Ισραήλ. Η Επιστολή προς Εφεσίους έχει αναφορές σε δύο μορφές αλλοτρίωσης: η μία είναι εδώ, στο εδ. 12, («αποκλεισμένοι από την κοινότητα του λαού του Θεού») και η άλλη βρίσκεται στο 4:18 (οι ειδωλολάτρες «έχουν αποξενωθεί από τη ζωή που δίνει ο Θεός»). Η αποκατάσταση αυτής της διπλής αλλοτρίωσης του ανθρώπου είναι το θέμα του 2ου κεφαλαίου της προς Εφεσίους.[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης, Τετάρτη 16/2/22, 4. Κόντρα στο θλιβερό Φόντο –Μέρος Β΄
Συνεχίζοντας με το Β΄ Μέρος του θέματος «Κόντρα στο θλιβερό Φόντο», ...
Συνεχίζοντας με το Β΄ Μέρος του θέματος «Κόντρα στο θλιβερό Φόντο», βλέπουμε πως το εδ. 4 αρχίζει με μια μικρή αλλά απόλυτα ανατρεπτική λέξη: τον αντιθετικό σύνδεσμο δε: ὁ δὲ ...Θεὸς… Η αντίθεση αυτή απεικονίζει με δραματικές εικόνες τη μεγάλη αλλαγή που έφερε ο Θεός στη ζωή μας (εδ. 4-6):
1. Ήμασταν Εχθροί του Θεού, αντικείμενο της οργής του – Ο Θεός μάς αγάπησε.
2. Ήμασταν Νεκροί, που δεν μπορούσαμε μόνοι μας να αναστηθούμε – Ο Θεός μάς ξανάδωσε ζωή.
3. Ήμασταν Δούλοι, ανίκανοι ν’ απελευθερωθούμε– Ο Θεός μάς τίμησε και μας κάθισε στον θρόνο
του Χριστού.
Όλα αυτά με μια λέξη είναι η Χάρη του Θεού. Μένει τώρα να δούμε:
(α) τι ειδικότερο έχει κάνει ο Θεός και
(β) γιατί το έκανε[+] Περισσότερα
1. Ήμασταν Εχθροί του Θεού, αντικείμενο της οργής του – Ο Θεός μάς αγάπησε.
2. Ήμασταν Νεκροί, που δεν μπορούσαμε μόνοι μας να αναστηθούμε – Ο Θεός μάς ξανάδωσε ζωή.
3. Ήμασταν Δούλοι, ανίκανοι ν’ απελευθερωθούμε– Ο Θεός μάς τίμησε και μας κάθισε στον θρόνο
του Χριστού.
Όλα αυτά με μια λέξη είναι η Χάρη του Θεού. Μένει τώρα να δούμε:
(α) τι ειδικότερο έχει κάνει ο Θεός και
(β) γιατί το έκανε[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης Τετάρτη 2/2/22, 3. Κόντρα στο θλιβερό Φόντο – Α΄, Ανάγνωσμα: Εφεσίους 2:1-3
ΜΕΤΑ τα όσα είδαμε στο πρώτο κεφάλαιο της Επιστολής μας για τη μεγάλη ...
ΜΕΤΑ τα όσα είδαμε στο πρώτο κεφάλαιο της Επιστολής μας για τη μεγάλη αλήθεια του νέου Λαού του Θεού, και τις Ευλογίες που χαρίζει ο Θεός στην Εκκλησία του, ερχόμαστε ...στο δεύτερο κεφάλαιο να δούμε σε πρώτο πλάνο τι ήμασταν χωρίς τον Χριστό και σε δεύτερο πλάνο να δούμε πού μας έφερε η Χάρη του Θεού. Όλο αυτό το αισιόδοξο μήνυμα το προβάλλει ο Παύλος στα μάτια των αναγνωστών του κόντρα στο θλιβερό φόντο του κόσμου. Σαν να μας λέει «μην κοιτάτε τον κόσμο γύρω σας, σηκώστε τα μάτια σας και δείτε εσείς προσωπικά αλλά και σαν εκκλησία ποιοι είστε διά της Χάριτος του Θεού. Αυτό που κάνει ο Παύλος στη σημερινή περικοπή μας είναι να ζωγραφίσει έντονα ποια ήταν η πραγματική πνευματική κατάστασή μας προτού έρθουμε στον Χριστό. Στην επόμενη μελέτη μας, που είναι Β΄ Μέρος των πρώτων 10 εδαφίων του 2ου κεφαλαίου, θα δούμε τι μπορεί να γίνει ο αμαρτωλός άνθρωπος, όταν τον επισκεφθεί η Χάρη του Θεού.[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκηγς, Τετάρτη 12/1/22 : «Ο Νέος Λαός του Θεού»1. Η Μισή Αλήθεια, Ανάγν.: Εφεσ. 1:1-2
Σήμερα αρχίζουμε μια νέα σειρά βιβλικών μελετών με γενικό θέμα «Ο Νέος ...
Σήμερα αρχίζουμε μια νέα σειρά βιβλικών μελετών με γενικό θέμα «Ο Νέος Λαός του Θεού». Θα προσπαθήσουμε να δούμε μελετώντας την Επιστολή προς Εφεσίους,τη νέα πραγματικότητα της Εκκλησίας που με ...τη μορφή «μυστηρίου» έκανε την εμφάνισή της στον κόσμο αμέσως μετά την έλευση του Αγίου Πνεύματος την ημέρατης Πεντηκοστής. Στην πρώτη μελέτη της σειράς μας θα δούμε μια αλήθεια που έμεινε μισή. Ο Χριστός δεν πέθανε στον σταυρό για να λυτρώσει τον κάθε αμαρτωλό μόνο, αλλά και για να δημιουργήσει έναν νέο λαό που να του ανήκει αποκλειστικά (Τίτος 2:14). Σήμερα αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας περισσότερο σαν προσωπική σχέση με τον Χριστό (Ο Κύριος κι εγώ – Δικός μου είναι ο Λυτρωτής κλπ.) παρά σαν συμμετοχή σε ένα σύνολο, την Εκκλησία. Αυτό όμως είναι η Μισή Αλήθεια. Σήμερα εισαγωγικά θα δούμε ποιος είναι ο Συγγραφέας της Επιστολής, ποιοι οι Παραλήπτες και Αναγνώστες της και τέλος ποιο το Μήνυμά της.[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης, Τετάρτη 8/12/21: 7. Η Απολογία του Παύλου στον Αγρίππα, (Πραξ 26:19-23‧27-29)
Μπροστά σε ένα πολυπληθές κοσμικό ακροατήριο και σε έναν αδιάφορο και ...
Μπροστά σε ένα πολυπληθές κοσμικό ακροατήριο και σε έναν αδιάφορο και ανήθικο βασιλιά-δικαστή, ο Παύλος καλείται να… απολογηθεί(!) για το κήρυγμά του. Στο 26ο κεφάλαιο των Πράξεων, καταγράφεται όχι μόνον ...το κήρυγμα αλλά και κάτι σαν τελική απολογία του αποστόλου για την όλη διακονική του πορεία. Η ομιλία αυτή είναι η μακροσκελέστερη καταγραφή ομιλίας από τον Λουκά στη Σειρά μας. Καθώς στάθηκε αλυσοδεμένος μπροστά στον βασιλιά Αγρίππα, «ο Πρώτος μετά τον Ένα» διακήρυξε 3 πραγματικότητες, που σκιαγραφούν μέχρι τότε πορεία του. Τα στοιχεία αυτά μπορούν να γίνουν και δική μας εμπειρία, καθώς δίνουμε τη μαρτυρία μας για τον Χριστό.
1. Η Αφιέρωση του Παύλου στην Εντολή του Χριστού (26:19-21).
2. Η Ομολογία του Παύλου (εδ. 22-23).
3. Τα Αισθήματα Συμπάθειας προς τον δικαστή του (εδ. 27-29)[+] Περισσότερα
1. Η Αφιέρωση του Παύλου στην Εντολή του Χριστού (26:19-21).
2. Η Ομολογία του Παύλου (εδ. 22-23).
3. Τα Αισθήματα Συμπάθειας προς τον δικαστή του (εδ. 27-29)[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης, Τετάρτη 24/11/2021: 06. Η Ομιλία του Παύλου στα Ιεροσόλυμα, (Πράξεις 22:1-21).
ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ στο τέλος του Τρίτου Ιεραποστολικού Ταξιδιού του Παύλου ...
ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ στο τέλος του Τρίτου Ιεραποστολικού Ταξιδιού του Παύλου (53-58 μ.Χ.) και το διαβάζουμε στις Πράξεις 18:23–21:15. Από την Αντιόχεια (της Συρίας) και μετά από ένα αποχαιρετιστήριο πέρασμα από την ...Ελλάδα, κατέβηκε στην Ιουδαία και τελικά στα Ιεροσόλυμα. Εδώ συλλαμβάνεται όπως θα δούμε, και μετά από ταλαιπωρίες και δίκες, καταλήγει στη Ρώμη.
Στην παρούσα μελέτη θα δούμε ποια ήταν τότε η κατάσταση των Χριστιανών στα Ιεροσόλυμα‧ πώς ο Παύλος συναντήθηκε με τον Ιάκωβο και τους πρεσβυτέρους της τοπικής εκκλησίας‧ την αναταραχή που επακολούθησε καθώς και τη σύλληψη του Παύλου από τους Ρωμαίους. Λίγο προτού φυλακιστεί, ζήτησε να μιλήσει στον εξαγριωμένο όχλο.
Σε αυτή την ομιλία καλούμαστε να προσέξουμε 3 στοιχεία ώστε η μαρτυρία μας για τον Χριστό να έχει αποτελέσματα:
1. Η Μαρτυρία του Παύλου.
2. Η δική μας Μαρτυρία.
3. Το μήνυμα του Σταυρού.[+] Περισσότερα
Στην παρούσα μελέτη θα δούμε ποια ήταν τότε η κατάσταση των Χριστιανών στα Ιεροσόλυμα‧ πώς ο Παύλος συναντήθηκε με τον Ιάκωβο και τους πρεσβυτέρους της τοπικής εκκλησίας‧ την αναταραχή που επακολούθησε καθώς και τη σύλληψη του Παύλου από τους Ρωμαίους. Λίγο προτού φυλακιστεί, ζήτησε να μιλήσει στον εξαγριωμένο όχλο.
Σε αυτή την ομιλία καλούμαστε να προσέξουμε 3 στοιχεία ώστε η μαρτυρία μας για τον Χριστό να έχει αποτελέσματα:
1. Η Μαρτυρία του Παύλου.
2. Η δική μας Μαρτυρία.
3. Το μήνυμα του Σταυρού.[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης, Τετάρτη 10/11/2021: 5. Η Ομιλία του Παύλου στην Αθήνα, Ανάγνωσμα: Πραξ 17:22-34
Για την επίσκεψη και παραμονή του απ. Παύλου στην Αθήνα περιμένοντας ...
Για την επίσκεψη και παραμονή του απ. Παύλου στην Αθήνα περιμένοντας τον Τιμόθεο και τον Σίλα να κατέβουν από τη Βέροια να τον συναντήσουν, έχουν γραφτεί πάρα πολλά για όλες ...τις πτυχέςτου περιστατικού συνολικά, που φυσικά δεν χωρούν στην παρούσα εισήγηση. Αξίζει όμως τον κόπο να σταθεί κανείς όχι μόνο σε αυτή καθαυτή την ομιλία του Παύλου στην Αθήνα, αλλά να ρίξει και μια ματιά σ’ αυτό που ο Λουκάς αφιέρωσε αρκετά εδάφια σαν εισαγωγή της ομιλίας: την επίσκεψη γενικότερα του Παύλου στην Αθήνα (17:16-21). Έτσι, στη σημερινή μας εισήγηση θα δούμε
1. Τι είδε και τι έκανε ο Παύλος στην Αθήνα‧
2. τι κήρυξε ο Παύλος στην Αθήνα‧
3. ποιο ήταν το αποτέλεσμα και ποιο το Μήνυμα για μας[+] Περισσότερα
1. Τι είδε και τι έκανε ο Παύλος στην Αθήνα‧
2. τι κήρυξε ο Παύλος στην Αθήνα‧
3. ποιο ήταν το αποτέλεσμα και ποιο το Μήνυμα για μας[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης, Τετάρτη 20/10/2021: 4. Το Κήρυγμα στον Κορνήλιο, Ανάγνωσμα: Πραξ 10:34-43
Αυτά που καθάρισε ο Θεός Για να κατανοήσει κανείς καλύτερα το κήρυγμα ...
Αυτά που καθάρισε ο Θεός
Για να κατανοήσει κανείς καλύτερα το κήρυγμα του Πέτρου στον Κορνήλιο, θα πρέπει να ανατρέξει στα πρώτα 34 εδάφια του 10ου κεφαλαίου των Πράξεων ...και να δει τις θαυμαστές συνθήκες που ο Θεός δημιούργησε προκειμένου να έρθουν κοντά οι δύο κόσμοι –των Ιουδαίων και των ειδωλολατρών– με το κήρυγμα του ευαγγελίου. Αυτό θα βοηθήσει να καταλάβει κανείς τη σημασία τόσο αυτής της κίνησης του μεγάλου αποστόλου, όσο και το βαθύτερο νόημα του κηρύγματός του.Με το κήρυγμα αυτό αποκαλύπτονται 5 χαρακτηριστικά στοιχεία του ευαγγελίου:1. Το ευαγγέλιο είναι Θεραπεία (10:36-38)2. Το ευαγγέλιο είναι Σταυρός (10:39)3. Το ευαγγέλιο είναι Λόγος (10:40-43)4. Το ευαγγέλιο είναι Εξίσωση (10:34-35[+] Περισσότερα
Για να κατανοήσει κανείς καλύτερα το κήρυγμα του Πέτρου στον Κορνήλιο, θα πρέπει να ανατρέξει στα πρώτα 34 εδάφια του 10ου κεφαλαίου των Πράξεων ...και να δει τις θαυμαστές συνθήκες που ο Θεός δημιούργησε προκειμένου να έρθουν κοντά οι δύο κόσμοι –των Ιουδαίων και των ειδωλολατρών– με το κήρυγμα του ευαγγελίου. Αυτό θα βοηθήσει να καταλάβει κανείς τη σημασία τόσο αυτής της κίνησης του μεγάλου αποστόλου, όσο και το βαθύτερο νόημα του κηρύγματός του.Με το κήρυγμα αυτό αποκαλύπτονται 5 χαρακτηριστικά στοιχεία του ευαγγελίου:1. Το ευαγγέλιο είναι Θεραπεία (10:36-38)2. Το ευαγγέλιο είναι Σταυρός (10:39)3. Το ευαγγέλιο είναι Λόγος (10:40-43)4. Το ευαγγέλιο είναι Εξίσωση (10:34-35[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης, Τετάρτη 13/10/2021, 3. Η Απολογία του Στέφανου, Ανάγνωσμα: Πραξ 7:1-56
Καθώς διαβάζει κανείς τα πρώτα 53 εδάφια του 7ου κεφαλαίου των ...
Καθώς διαβάζει κανείς τα πρώτα 53 εδάφια του 7ου κεφαλαίου των Πράξεων, διαπιστώνει ότι δεν πρόκειται για μια συνήθη ομιλία υπέρ του αναστημένου Χριστού όπως αυτές του Πέτρου ή του ...Παύλου. Είναι μια απολογία την οποία ο John Stott επικαλούμενος τη μαρτυρία ενός σχολιαστή της Βίβλου (William Neil), την αποκαλεί «μια έξυπνη και χαρισματική διακήρυξη του ευαγγελίου». Το Πνεύμα του Θεού, διά του Λουκά, μάς διέσωσε ίσως και ολόκληρη την απολογία του Στέφανου, λες και το έκανε για να μας θυμίσει αυτό που είπε ο Χριστός, ότι πρέπει να είμαστε έτοιμοι να απολογηθούμε υπέρ του ευαγγελίου όταν μας καλέσουν οι κοσμικές αρχές.
Μια βασική παρατήρηση για το απολογητικό κήρυγμα, είναι ότι διακρίνεται σε δύο είδη: την αρνητική απολογητική (άμυνα του απολογουμένου, που αίρει τα εμπόδια προς την Πίστη) και τη θετική απολογητική (επίθεση με επιχειρήματα, που βοηθούν τον άλλο να πιστέψει).
Ο Στέφανος χρησιμοποιώντας και τα δύο είδη στην απολογία του τη διαρθρώνει σε 3 σημεία:
1. Αντικρούει τις εναντίον του κατηγορίες.
2. Υπενθυμίζει και ελέγχει την ειδωλολατρία των κατηγόρων του.
3. Τους λέει πως υπάρχει Ελπίδα.[+] Περισσότερα
Μια βασική παρατήρηση για το απολογητικό κήρυγμα, είναι ότι διακρίνεται σε δύο είδη: την αρνητική απολογητική (άμυνα του απολογουμένου, που αίρει τα εμπόδια προς την Πίστη) και τη θετική απολογητική (επίθεση με επιχειρήματα, που βοηθούν τον άλλο να πιστέψει).
Ο Στέφανος χρησιμοποιώντας και τα δύο είδη στην απολογία του τη διαρθρώνει σε 3 σημεία:
1. Αντικρούει τις εναντίον του κατηγορίες.
2. Υπενθυμίζει και ελέγχει την ειδωλολατρία των κατηγόρων του.
3. Τους λέει πως υπάρχει Ελπίδα.[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης, Τετάρτη 22/9/2021, Σειρά 7 Βιβλικών Μελετών – Θέμα: ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
1. Το Κήρυγμα της Πεντηκοστής, Ανάγνωσμα: Πραξ 2:14-21 Σήμερα ...
1. Το Κήρυγμα της Πεντηκοστής,
Ανάγνωσμα: Πραξ 2:14-21
Σήμερα εγκαινιάζουμε μια νέα σειρά βιβλικών μελετών με γενικό θέμα «ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ» [Τι έχει να πει ...η Εκκλησία στον σημερινό Κόσμο;]
Πολλοί αναρωτιούνται μήπως λόγω του μεγάλου χάσματος εποχών και πολιτισμών, ο άνθρωπος του 1ου μ.Χ. αιώνα πολύ λίγα έχει να πει στον άνθρωπο του 21ου αιώνα.Σκεφτήκαμε, λοιπόν, να σκύψουμε στον Λόγο του Θεού και να δούμε μέσα από τα κηρύγματα των πιστών εκείνης της εποχής, ποιο ήταν το μυστικό τους και γιατί είχαν τόσο θαυμαστά αποτελέσματα. Και ποιο πρέπει εν πολλοίς να είναι και το δικό μας κήρυγμα είτε ως εκκλησίας είτε ατομικά ως πιστών, καθώς δίνουμε τη μαρτυρία μας για το πιστεύω μας.
Η πρώτη μελέτη της Σειράς έχει θέμα «Το Κήρυγμα της Πεντηκοστής» που στην ουσία ήταν ένα Κήρυγμα για τον Αναστημένο Χριστό.[+] Περισσότερα
Ανάγνωσμα: Πραξ 2:14-21
Σήμερα εγκαινιάζουμε μια νέα σειρά βιβλικών μελετών με γενικό θέμα «ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ» [Τι έχει να πει ...η Εκκλησία στον σημερινό Κόσμο;]
Πολλοί αναρωτιούνται μήπως λόγω του μεγάλου χάσματος εποχών και πολιτισμών, ο άνθρωπος του 1ου μ.Χ. αιώνα πολύ λίγα έχει να πει στον άνθρωπο του 21ου αιώνα.Σκεφτήκαμε, λοιπόν, να σκύψουμε στον Λόγο του Θεού και να δούμε μέσα από τα κηρύγματα των πιστών εκείνης της εποχής, ποιο ήταν το μυστικό τους και γιατί είχαν τόσο θαυμαστά αποτελέσματα. Και ποιο πρέπει εν πολλοίς να είναι και το δικό μας κήρυγμα είτε ως εκκλησίας είτε ατομικά ως πιστών, καθώς δίνουμε τη μαρτυρία μας για το πιστεύω μας.
Η πρώτη μελέτη της Σειράς έχει θέμα «Το Κήρυγμα της Πεντηκοστής» που στην ουσία ήταν ένα Κήρυγμα για τον Αναστημένο Χριστό.[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης, Τετάρτη 21/7/2021
8. Με το Ένα – με το Δύο – με το Τρία!Ανάγνωσμα: Ιησούς του Ναυή ...
8. Με το Ένα – με το Δύο – με το Τρία!Ανάγνωσμα: Ιησούς του Ναυή 6:1-21·
Μετά από 7 δύσκολους σταθμούς-αδιέξοδα στην πορεία των Ισραηλιτών στην έρημο, ο λαός του ...Θεού φτάνει στο τελευταίο, που ήταν η κατάληψητης Ιεριχώ. Αν η πόλη έπεφτε, τότε ο δρόμος για τη Χαναάν ήταν ανοιχτός.Πέρα από τις ανακαλύψεις της αρχαιολογίας, οι οποίες μας βεβαιώνουν ότι οι βιβλικές διηγήσεις είναι αληθινές (δες τη Βιβλική Εγκυκλοπαίδεια Henry Halley), το περιστατικό αυτό μας προσφέρει και 5 κλειδιά για να ξεπερνάμε ως χριστιανοί τα αδιέξοδα που συναντούμε στην πνευματική μας πορεία:
1. Πολεμάμε από θέση Νικητή (ΙησΝ 6:2).
2. Η Νίκη έρχεται με την Υπακοή (6:3-5).
3. Να περιμένουμε τον Θεό με υπομονή (6:6-9).
4. Να είμαστε Σίγουροι και Ήρεμοι (6:10).
5. Πρέπει πρώτα να δουλέψει η Πίστη (6:20-21).[+] Περισσότερα
Μετά από 7 δύσκολους σταθμούς-αδιέξοδα στην πορεία των Ισραηλιτών στην έρημο, ο λαός του ...Θεού φτάνει στο τελευταίο, που ήταν η κατάληψητης Ιεριχώ. Αν η πόλη έπεφτε, τότε ο δρόμος για τη Χαναάν ήταν ανοιχτός.Πέρα από τις ανακαλύψεις της αρχαιολογίας, οι οποίες μας βεβαιώνουν ότι οι βιβλικές διηγήσεις είναι αληθινές (δες τη Βιβλική Εγκυκλοπαίδεια Henry Halley), το περιστατικό αυτό μας προσφέρει και 5 κλειδιά για να ξεπερνάμε ως χριστιανοί τα αδιέξοδα που συναντούμε στην πνευματική μας πορεία:
1. Πολεμάμε από θέση Νικητή (ΙησΝ 6:2).
2. Η Νίκη έρχεται με την Υπακοή (6:3-5).
3. Να περιμένουμε τον Θεό με υπομονή (6:6-9).
4. Να είμαστε Σίγουροι και Ήρεμοι (6:10).
5. Πρέπει πρώτα να δουλέψει η Πίστη (6:20-21).[+] Περισσότερα

active
Χάρη Νταγκουνάκη 07/07/2021: 7. Πάμε στο Άγνωστο με Βάρκα την Ελπίδα.
7. Πάμε στο Άγνωστο με Βάρκα την Ελπίδα Ανάγνωσμα: Ιησούς του Ναυή ...
7. Πάμε στο Άγνωστο με Βάρκα την Ελπίδα
Ανάγνωσμα: Ιησούς του Ναυή 3:1-17·
Μετά από 40 χρόνια περιπλάνηση στην έρημο, οπότε –όπως ξέρουμε– πέθανε όλη εκείνη η γενιά που είχε αμφισβητήσει ...την υπόσχεση του Θεού να τους χαρίσει τη Γη της Επαγγελίας, τα παιδιά τους βρίσκονται τώρα στα πρόθυρα της μεγάλης υπόσχεσης. Ανυποψίαστοι κι ανέμελοι είχαν κατασκηνώσει –όπως είδαμε– στις πεδιάδες της Μωάβ, όπου ο Κύριος τους προστάτεψε από τις κατάρες του ΒαλαάμΣτη σημερινή μελέτη μας πάμε ένα βήμα παραπέρα και βρίσκουμε τον λαό του Θεού στρατοπεδευμένο στις ανατολικές όχθες του Ιορδάνη, να ετοιμάζεταινα περάσει απέναντι –προς την Ιεριχώ. Ο Μωυσής έχει πεθάνει, και ο διάδοχός του, ο Ιησούς του Ναυή, έχει χάσει τον ύπνο του μπροστά στο νέο μεγάλο Αδιέξοδο που αντιμετώπιζε. Πώς θα περνούσαν τον ποταμό;…[+] Περισσότερα
Ανάγνωσμα: Ιησούς του Ναυή 3:1-17·
Μετά από 40 χρόνια περιπλάνηση στην έρημο, οπότε –όπως ξέρουμε– πέθανε όλη εκείνη η γενιά που είχε αμφισβητήσει ...την υπόσχεση του Θεού να τους χαρίσει τη Γη της Επαγγελίας, τα παιδιά τους βρίσκονται τώρα στα πρόθυρα της μεγάλης υπόσχεσης. Ανυποψίαστοι κι ανέμελοι είχαν κατασκηνώσει –όπως είδαμε– στις πεδιάδες της Μωάβ, όπου ο Κύριος τους προστάτεψε από τις κατάρες του ΒαλαάμΣτη σημερινή μελέτη μας πάμε ένα βήμα παραπέρα και βρίσκουμε τον λαό του Θεού στρατοπεδευμένο στις ανατολικές όχθες του Ιορδάνη, να ετοιμάζεταινα περάσει απέναντι –προς την Ιεριχώ. Ο Μωυσής έχει πεθάνει, και ο διάδοχός του, ο Ιησούς του Ναυή, έχει χάσει τον ύπνο του μπροστά στο νέο μεγάλο Αδιέξοδο που αντιμετώπιζε. Πώς θα περνούσαν τον ποταμό;…[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης, Τετάρτη 30/06/2021: 6. Όποιος πει κακιά κουβέντα για μας…
Αναγνώσματα: Αριθμοί 22:1-20· Ρωμαίους 8:31-37 Σήμερα ερχόμαστε να ...
Αναγνώσματα: Αριθμοί 22:1-20· Ρωμαίους 8:31-37
Σήμερα ερχόμαστε να δούμε ένα περίεργο αδιέξοδο που όμως δεν μοιάζει με την πρώτη ματιά σαν τέτοιο, και ίσως γι’ αυτό είναι και πιο επικίνδυνο ...–είναι ύπουλο! Εκεί, δηλ. που ο λαός είναι στρατοπεδευμένος, ανέμελος, στις εύφορες κοιλάδες της Μωάβ, πίσω από την πλάτη του ξετυλίγεται μια αόρατη πνευματική μάχη. Και σ’ αυτή τη μάχη πάλι νικητής είναι ο Κύριος για λογαριασμό τουλαού του. Πρόκειται για μια απόπειρα των εχθρών του λαού του Θεού να καταραστούν τον Ισραήλ, και να τον καταστρέψουν όχι με υλικά μέσα αλλά με μέσα του υπερβατικού κόσμου. Βρήκαν εκείνοι, ωστόσο, αδιέξοδο μπροστά τους! Κι επαληθεύτηκε αυτό που λέει ο λαός μας για κείνους που συκοφαντούν και εκτοξεύουν κατάρες: «Όποιος πει κακιά κουβέντα για μας, να του βγει το μάτι σαν λουκουμάς»![+] Περισσότερα
Σήμερα ερχόμαστε να δούμε ένα περίεργο αδιέξοδο που όμως δεν μοιάζει με την πρώτη ματιά σαν τέτοιο, και ίσως γι’ αυτό είναι και πιο επικίνδυνο ...–είναι ύπουλο! Εκεί, δηλ. που ο λαός είναι στρατοπεδευμένος, ανέμελος, στις εύφορες κοιλάδες της Μωάβ, πίσω από την πλάτη του ξετυλίγεται μια αόρατη πνευματική μάχη. Και σ’ αυτή τη μάχη πάλι νικητής είναι ο Κύριος για λογαριασμό τουλαού του. Πρόκειται για μια απόπειρα των εχθρών του λαού του Θεού να καταραστούν τον Ισραήλ, και να τον καταστρέψουν όχι με υλικά μέσα αλλά με μέσα του υπερβατικού κόσμου. Βρήκαν εκείνοι, ωστόσο, αδιέξοδο μπροστά τους! Κι επαληθεύτηκε αυτό που λέει ο λαός μας για κείνους που συκοφαντούν και εκτοξεύουν κατάρες: «Όποιος πει κακιά κουβέντα για μας, να του βγει το μάτι σαν λουκουμάς»![+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης, Τετάρτη 9/06/2021: Σειρά “ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ”
5. Μαύρο φίδι που τους έφαγε! Ανάγνωσμα: Αριθμοί 21:4-9. Μετά από ...
5. Μαύρο φίδι που τους έφαγε!
Ανάγνωσμα: Αριθμοί 21:4-9.
Μετά από τέσσερις επεμβάσεις του Θεού στην πορεία των Ισραηλιτών προς ...τη Χαναάν, και καθώς ο λαός έδειξε όλη του την αχαριστία, ο Κύριος έστειλε φαρμακερά φίδια της ερήμου. Σωτηρία δεν υπήρχε. Και καθώς οι Ισραηλίτες παραδέχτηκαν ότι είχαν αμαρτήσει και ζήτησαν τη σωτηρία του Θεού, ο Κύριος διέταξε τον Μωυσή και τους έφτιαξε ένα χάλκινο φίδι, το έστησε σ’ ένα ψηλό σημείο στην έρημο και όποιος το κοίταζε σωζόταν.
«Όπως ο Μωυσής ύψωσε το χάλκινο φίδι στην έρημο», είπε ο Χριστός στον Νικόδημο, «έτσι έπρεπε να σταυρωθεί ο ίδιος» για να εξασφαλίσει τον ιλασμό της δικής μας αμαρτίας.[+] Περισσότερα
Ανάγνωσμα: Αριθμοί 21:4-9.
Μετά από τέσσερις επεμβάσεις του Θεού στην πορεία των Ισραηλιτών προς ...τη Χαναάν, και καθώς ο λαός έδειξε όλη του την αχαριστία, ο Κύριος έστειλε φαρμακερά φίδια της ερήμου. Σωτηρία δεν υπήρχε. Και καθώς οι Ισραηλίτες παραδέχτηκαν ότι είχαν αμαρτήσει και ζήτησαν τη σωτηρία του Θεού, ο Κύριος διέταξε τον Μωυσή και τους έφτιαξε ένα χάλκινο φίδι, το έστησε σ’ ένα ψηλό σημείο στην έρημο και όποιος το κοίταζε σωζόταν.
«Όπως ο Μωυσής ύψωσε το χάλκινο φίδι στην έρημο», είπε ο Χριστός στον Νικόδημο, «έτσι έπρεπε να σταυρωθεί ο ίδιος» για να εξασφαλίσει τον ιλασμό της δικής μας αμαρτίας.[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης 2/06/2021: Σειρά "ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ"
4. "Κράτα με να σε κρατώ" (Έξοδος 17:8-16) Η ...
4. "Κράτα με να σε κρατώ"
(Έξοδος 17:8-16)
Η ΠΟΡΕΙΑ από τα πικρά νερά της Μερά έδειχνε να πηγαίνει από το καλό ...στο καλύτερο, καθώς οι Ισραηλίτες είδαν άλλες δύο «ενδιάμεσες» επεμβάσεις του Θεού στη ζωή τους (κεφ. 16 και 17). Τώρα, συναντούν ένα καινούργιο αδιέξοδο. Δεν έχει να κάνει με φυσικά φαινόμενα αλλά με έναν ζωντανό εχθρό, τους Αμαληκίτες. Και τη διέξοδο και εδώ την έδωσε ο Θεός, καθώς ο Μωυσής με τη βοήθεια του Ααρών και του Χουρ κρατούσε συνεχώς υψωμένα τα χέρια του σε ικεσία. Κι όσο του κρατούσαν τα χέρια ψηλά, κάτω στην πεδιάδα ο Ιησούς του Ναυή κατατρόπωνε τους Αμαληκίτες. Λες κι ο Μωυσής τούς κρατούσε το χέρι με την προσευχή. Εξ ου και ο τίτλος του θέματός μας: «κράτα με να σε κρατώ».Στο περιστατικό αυτό συναντούμε ορισμένους συμβολισμούς αλλά και μέσα από την όλη εξέλιξη της μάχης βλέπουμε το έργο της μεσιτείας του Χριστού για τον δικό μας πνευματικό πόλεμ[+] Περισσότερα
(Έξοδος 17:8-16)
Η ΠΟΡΕΙΑ από τα πικρά νερά της Μερά έδειχνε να πηγαίνει από το καλό ...στο καλύτερο, καθώς οι Ισραηλίτες είδαν άλλες δύο «ενδιάμεσες» επεμβάσεις του Θεού στη ζωή τους (κεφ. 16 και 17). Τώρα, συναντούν ένα καινούργιο αδιέξοδο. Δεν έχει να κάνει με φυσικά φαινόμενα αλλά με έναν ζωντανό εχθρό, τους Αμαληκίτες. Και τη διέξοδο και εδώ την έδωσε ο Θεός, καθώς ο Μωυσής με τη βοήθεια του Ααρών και του Χουρ κρατούσε συνεχώς υψωμένα τα χέρια του σε ικεσία. Κι όσο του κρατούσαν τα χέρια ψηλά, κάτω στην πεδιάδα ο Ιησούς του Ναυή κατατρόπωνε τους Αμαληκίτες. Λες κι ο Μωυσής τούς κρατούσε το χέρι με την προσευχή. Εξ ου και ο τίτλος του θέματός μας: «κράτα με να σε κρατώ».Στο περιστατικό αυτό συναντούμε ορισμένους συμβολισμούς αλλά και μέσα από την όλη εξέλιξη της μάχης βλέπουμε το έργο της μεσιτείας του Χριστού για τον δικό μας πνευματικό πόλεμ[+] Περισσότερα

active
Χάρης Νταγκουνάκης, Τετάρτη 27/05/2021: Σειρά “ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ”
3. Είπαμε να πιούμε – όχι να πικραθούμε!” Έξοδος 15:19-27 ΣΤΗ ...
3. Είπαμε να πιούμε – όχι να πικραθούμε!” Έξοδος 15:19-27
ΣΤΗ σημερινή μελέτη μας θα δούμε ένα άλλο Αδιέξοδο που συνάντησαν ...οι Ισραηλίτες μετά την Ερυθρά Θάλασσα. Ήταν τα Πικρά Νερά της Μερά.
Είχαν δει τη λύση του Θεού στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά εκεί που είχαν τελειώσει με τους πανηγυρισμούς και θα ξεκουράζονταν, βρήκαν νέο αδιέξοδο μπροστά τους: Το νερό, που ίσως έβλεπαν από μακριά, ήταν πικρό. Είχαν φτάσει στην έρημο Σουρ και θα ήταν η ώρα να ηρεμήσουν. Κάθε άλλο όμως παρά ηρέμησαν.
Το όνομα Σουρ σημαίνει Παρατηρητήριο. Κι από το Παρατηρητήριο αυτό, καλό είναι να παρατηρήσουμε μερικά βασικά σημεία της αφήγησής μας:
1. Το Πικρό Νερό.
2. Την Αντίδραση του Λαού.
3. Την Αντίδραση του Μωυσή.
4. Τη Λύση του Θεού.[+] Περισσότερα
ΣΤΗ σημερινή μελέτη μας θα δούμε ένα άλλο Αδιέξοδο που συνάντησαν ...οι Ισραηλίτες μετά την Ερυθρά Θάλασσα. Ήταν τα Πικρά Νερά της Μερά.
Είχαν δει τη λύση του Θεού στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά εκεί που είχαν τελειώσει με τους πανηγυρισμούς και θα ξεκουράζονταν, βρήκαν νέο αδιέξοδο μπροστά τους: Το νερό, που ίσως έβλεπαν από μακριά, ήταν πικρό. Είχαν φτάσει στην έρημο Σουρ και θα ήταν η ώρα να ηρεμήσουν. Κάθε άλλο όμως παρά ηρέμησαν.
Το όνομα Σουρ σημαίνει Παρατηρητήριο. Κι από το Παρατηρητήριο αυτό, καλό είναι να παρατηρήσουμε μερικά βασικά σημεία της αφήγησής μας:
1. Το Πικρό Νερό.
2. Την Αντίδραση του Λαού.
3. Την Αντίδραση του Μωυσή.
4. Τη Λύση του Θεού.[+] Περισσότερα

active
Aλέξανδρος Κατσάνης, Τετάρτη 19/05/2021
“Φόβος Κυρίου: πηγή ζωής και ασφάλειας” Ανάγνωσμα: Αποκάλυψη 14:6 &7
“Φόβος Κυρίου: πηγή ζωής και ασφάλειας”
Ανάγνωσμα: Αποκάλυψη 14:6 &7
Ανάγνωσμα: Αποκάλυψη 14:6 &7
Περισσότερα